THIS IS THE END.

10:30 AM


Assalamualaikum,

         Pertama sekali, alhamdulillah dengan izinNya aku dapat menghabiskan Diploma in Networking System (DNS). I'm a fresh graduate. Muehehe bangga dapat habiskan 3tahun susah payah kehidupan. Tak sangka masa berlalu dengan pantas. Pejam celik mcm baru sngt masuk MSK jabatan, buat treasure hunt. Kenal makmal2 yg ada dekat jabatan. Kerjasama dengan kwn2 yg baru kenal. Bahagia bila dapat sekelas dengan kwn yg kita kenal. Yes I admit it, terlalu pantas masa berlalu. 

         Menghabiskan masa selama 3tahun bersama,bohong kalau selalu gembira dengan classmate. Aku rindu saat semua baru nak kenal dunia, tiada apa yg sempurna, cacat cela sanggup telan. Makin dah matang, makin dah besar makin kenal dunia, semua kekurang dijadikan kata cacian makian dan umpatan. Allah hina nya diri, tiada siapa yg sempurna. 

            Makin jauh bertapak, semakin bnyk kekurangan org lain yg kita nampak dan kelebihan kita saja yg betul. Alhamdulillah sempat juga diri ini memohon keampunan, segala kekhilafan diri selama 3 tahun bergelar pelajar DNS C. Aku bersyukur disaat akhir, semua isi hati yg terbuku dibuka. Dapat bermaafan dirisaukan takut tak sempat. Iyelah hati manusiakan, kesalah yg sekecil zarah pun dibawa mulut ibarat sebesar alam salahnya. 

             Masa makin mencemburui, 20/4/2014 menjadi titik kepada penamatnya dunia Diploma kita sekelas. InsyaAllah bakal graduate dlm masa setahun lagi. Hari yg indah, dihiasi dengan tangis hiba. Allah saja yg tahu betapa tak kuatnya aku akan berjauhan dengan semua. Even aku tau aku tak rapat dengan korang yg lain2, tapi sedikit sebanyak akan aku rasai rindu. Pelukan korang, tangis korang aku akan rindui nanti.


            Kalau diberi 1000 helaian utk aku menulis pun belum tentu mencukupi semua kenangan terindah yg pernah korang tempa dalam hati aku. Terlalu banyak. Terima kasih sahabat handai dunia akhirat. Panjang umur kita berjumpa lagi. Terima kasih untuk 3 tahun ini. Terima kasih mencurahkan segala ilmu yg ada. Akan aku kenang sanpai ke tua. Jaga diri masing2, jumpa konvo nanti :')










Ahh banyak2 terima kasih sangat korang. Panjang umur jumpe lagi :'(




You Might Also Like

2 COMMENT

feel free to drop a comment?
will be appriciated! :D