Kisah....

11:00 AM

Apa khabar semua ? Ketika dan saat ini di opis dengan tiada kerja apa apa. Ouhh sngt bosan =.='' Bahagian GS nie semua org cuti kecuali penolong en Hassan. What theeeeeee ! Tak ada keje weii , seriously TAK ADA LANGSUNG ! What im gonna do now ? Ayuh update blog, haha nak cerita pasal apa plak ? Apa apa jelahh yg terlintas ! Huhh Bosaaannnnnnnnn...........

Ouhh dah dapat idea nak cerita pasal apa, ayuh ceritakan pengalaman aku menDietkan diri. Hiksss ^__^

Selama 3minggu tak makan nasi langsung, alhamdulillah about 3.2kg dah turun. But yett still in obes place. hukk hukk lama lagi kot nak dpt berat ideal  nie. Semangat berkobar nak kuruskan badan, sbb dah janji dengan Zara bila masuk sem depan nak tgk aku kurus mcm sem1 dulu. Hahaha aku sahut cabaran tu ! Alhamdulillah papa support jugeeee :)

Pegi buat terapi 3hari yg lalu, papa bawak just rendam kaki dalam air garam. Then tunggu half an hours je pun, keluar semua bnde. Hahah bdan aku penuh angin je dari hari 1st, yg lain sikit2 then cholestrol tinggi lahh jugak aihh. Hari first amek semua bacaan, my everything was not good ! Itu membuatkan semangat nak mendietkan diri, dalaman tak sihat langsung !

Umur dalaman aku skrg 45, woahh sngt tua okay ! skrg umur aku baru 19 tahun kot -___- Hmm hmm then die ckp lagi calcium kurang so tulang aku rapuh sesangat ! Sbb tu lahh aku selalu sejukkk je sbb tulang rapuh. Hmm hmm and now dah beli susu omega yg turunkan colectrol tu sambil menguatkan tulang ! Pagi sekali malam sekali kene minum. InsyaAllah kita cuma usahakan :)

Now menjalani kehidupan yang sihat ! Disokong penuh oleh keluarga, bersama sama menjalani hidup yang sihat disamping keluarga ! hahaha POyosssssS.... Now nak dapatkan kesihatan dalaman je yg penting sbb kalau turun kg je pun xguna kalau dalaman xsihatkan :)

Okayy dah cukup kot sampai sini kongsi kan serba sikit kisah mendietkan diri aku, cuma TAK MAKAN NASI sahaja ! Okay jom lahh try spe yg nak diet tu, jom kearah hidup yang sihat *sekali lagi poyo ! hahhaa

kiri - semasa
kanan - 3minggu lepas

You Might Also Like

0 COMMENT

feel free to drop a comment?
will be appriciated! :D