Redha itu yang terbaik

2:44 PM



Entah kenapa. Aku nak terasa semua bende yg kau buat. SEMUA okayy semua, dah mcm kau nie bf aku plak ! Tapi pagi nie mmg sngt membuatkan aku rasa sedih ! Sedih giler yg xboleh nak control ! Nasib dekat ofis, aku xleh nak meraung kekuat !

Hmm entah lahh, sampai bila aku nak kene simpan perasaan aku nie utk kau. Sedangkan kau ? Masih menanti die, die yg dah lukakan hati kau. Hmm aku tau. Kau ibarat aku yg menanti sesuatu yg tak pasti. Menanti dan terus menanti. Dua2 beharap. Aku berharap kau, kau berharapkan die.

Aku bukan salah kan takdir, tapi entah kenapa tetibe pagi nie aku betul tak bersyukur ! Walaupun aku xdpt kau, tak dpt mcm apa yg aku bayangkan. Tapi at least aku masih amik berat pasal kau. Aku masih boleh jaga kau, amik tau pasal kau. Even sebagai KAWAN kan ?

Hmm berie aku nangis, menangis yg xpernah aku rasa sesebak nie ! Aku pergi surau solat dhuha ! Sampaikan tgh baca surah pun air mata tak henti nak jatuh. Ya Allah, entah knp. Bila sujud terakhir, berie aku berdoa. Supaya aku tahu, adakah ini jawapan yg Allah nak sampai kan pada aku.

Sbb setiap kali solat, sujud terakhir yg aku doakan adalah KAU. "Ya Allah jika Muhammad Nazirul Zarifie bin Rosman adalah jodoh ku, kau eratkan lahh kami. Jika sebaliknya kau lepaskan lahh perasaan aku terhadap dia dengan setenang yg boleh. Semoga aku kuat" hmm itu lahh doa aku setiap kali sujud terakhir solat aku.

Tadi aku seolah berfikir, adakah ini jawapan yg Allah nak sampaikan pada aku. Mungkin juga aku patut berhenti berharap dan mula cari diri aku sendiri. Sejak kita berpisah, aku tak rasa nie diri aku. Mungkin ini hikmah Allah supaya aku sedar dan cari diri aku.

Sejenak aku termenung dalam surau tu, ya aku patut teruskan hidup dengan melupakan perasaan aku terhadap kau. Sbb nya kau tak pernah prihatin. Mungkin lahh bagi kau mudah. Tapi tak semudah tu kan ? Tgk skrg kau mcm mana ? masih berharap kan ? Kita sama !


Aku dah penat sebenarnya nak main perasaan mcm nie. Aku harus bergerak ! Mungkin kita bukan dijodohkan skrg. Hmm mungkin juga bukan selamanya. Who knows ? Only Allah knows the best ! Skrg aku berserah. Berserah sepenuhnya. Aku redha kalau Allah nak bagi tau kau bukan jodoh aku. Tapi kita masih kawan. Kawan selamanya :')


You Might Also Like

2 COMMENT

  1. "Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak Mengetahui."

    (Surah al-Baqarah:ayat 216)

    ReplyDelete

feel free to drop a comment?
will be appriciated! :D